27 Mayıs 2010 Perşembe

Amatör Telsizcilikle ilgili düşüncelerim..

Telsiz Hobisine Gönül Verenlere;

Yıllardır Amatör Telsizcilikle ilgili düşüncelerimi ve yaşadıklarımı ortamlarda paylaşmaya ve dile getirmeye çalıştım. Hiç bir zaman Amatör Telsizci olmayı düşünmedim, çünkü benim gördüğüm ve tanıdığım amatörlerin büyük bir kısmı içine kapanmış insanlardı. Ben sürekli düşündüm bu hobinin amaçlarından biri ki en büyüğü sayılabilir, yardımlaşmak paylaşımda bulunmak değil midir? Ben bu paydadan yola çıkarak hiç istememiştim amatör olmayı (Bende yardımlaşma dayanışma sevgimden vazgeçerim diye). Son zamanlarda internet üzerinden eQso programıyla tanıştım ve oradaki Telsiz ci bir çok arkadaşla iletişime geçmeye başladım. Orada da gördüm ki Telsiz deki ilişkiler neyse orada da aynı, insanlar Telsiz de nasılsa orada da aynı. Ben amatörlerin neden bu kadar birbirlerine uzak olduğunu, neden dışarı kapalı yaşadıklarını bir türlü anlayamamışımdır. Ben bir dershanede 5 yıldır çalışıyorum, 15 yıldan bu yana da CB kullanıyorum ve en sonunda bu Amatörlüğü özendirme adına tanıtma adına dershane içinde bir Amatör Kulüp oluşturma kararı aldım, eğitim, öğretim kurumlarının X ile başlayan çağrı kodu alma hakları var ancak A sınıfı belgeli sorumlu operatör olması gerekiyormuş. :) bu hevesimde şimdilik yattı. Neyse ama daha yolun başındayım ve önümüzde uzun zaman var daha ve bende en sonunda Amatör olmaya karar verdim ve sınav zamanının açıklanmasını beklemeye koyuldum derken benim yoğun bir dönemimm başladı ev değişikliği vs. sonra sınava girmekten vazgeçtim. Derken bir gün Kırklareli'de yaşayan ve eQso da tanıştığım bir arkadaşım ziyaretime geldi ve bana yoğun gaz vererek sınava katılmaya ikna etti ki ben sınava son gün ve son iki saat kala müracaat ettim. İnanın sınava zerre çalışmamıştım, C sınıfı için girdik arkadaşımla beraber sınava güzel ve eğlenceli geçti sınav. Sınav çıkışında Yalova TA2OE İbrahim Amca ile karşılaştım ve çok sevindim kendiyle tanıştığıma. Neyse ben çok uzatmayayım konuyu. Derken bende Amatör Telsizcilik sınavına girdim ve sınavı da geçtim, artık bende bir Amatör Tesizciyim. Benim de merak ettiğim bundan sonra ne olacağıdır.
Sizce bende bu konuda kendi içine kapalı bir Amatör Telsizcimi olacağım yoksa bir takım tabuları yıkarak bu konudaki görüşleri değiştirecekmiyim. Bunu zaman gösterecek. Sınava giren ve başarılı olan herkese hayırlı olsun.

Murat DEMİRTAŞ

3 Yorum:

Adsız dedi ki...

bende eski tamirci ve telszici olarak bu siteye denk geldiğime sevindim.. selamlarimla

Adsız dedi ki...

önümüzdeki dönemde bir daha sınav nezaman olacak
sınav da sorulan sorular eski döneme ait varsa rica edecem..

Murat DEMİRTAŞ dedi ki...

Maalesef eski döneme ait sınav soruları mevcut değil henüz. KEGM yayınlamadı, ancak www.radyoamatorleri.com sitesinden geçmiş yıllara ait soruları ve sıanv hazırlık belgelerini edinebilirsiniz.
Sınavda başarılar dilerim.

Yorum Gönder

Yorumunuzu esirgemeyin.